El comerç electrònic, és com tenir una botiga oberta 24 hores al dia, 7 dies per setmana, tot l'any. El comerç electrònic és un canal més de venda. En la majoria de casos, la millor estratègia per a una empresa és la multicanalitat.
El catàleg digital dels serveis i productes de l’empresa mostra a través del web la llista dels seus productes i, addicionalment, ofereix la possibilitat de fer comandes en línia. Si, a més a més, es pot comprar a través del web, llavors es tracta d’una botiga virtual.
Avantatges
Per a l’empresa venedora, el comerç electrònic aporta els avantatges següents:
- Nou canal de distribució que permet vendre 24 hores al dia, qualsevol dia de l’any, a qualsevol client.
- Amplia el mercat potencial de l’empresa, es pot vendre a tot el món.
- Optimitza el temps d’atenció al client.
- Disminueix el cicle de producció i crea mercats més competitius.
- Ofereix productes i serveis sense necessitat de mostrar-los físicament.
- Evita intermediaris i distribuïdors.
- Ofereix millor atenció als clients, més personalitzada.
- Permet obtenir dades de clients potencials per dirigir accions de fidelització.
- Per als clients que compren, el comerç electrònic ofereix avantatges com:
- La possibilitat de veure l’aparador electrònic, sense haver-se de desplaçar.
- Facilitat per escollir el millor producte entre una oferta variada (comparació).
- Compra accessible a qualsevol hora (24 h/7 dies).
- Lliurament de la comanda a domicili.
- Estalvi de temps a l’hora de comprar.
- Oferta amb preus atractius.
- Recomanacions personalitzades segons el perfil.
- Possibilitat de fer el seguiment del procés de lliurament.