El CRM (customer relationship management o gestió de relació amb els clients), han esdevingut imprescindibles en un mercat massiu i global en què els usuaris ja no es conformen amb un bon producte o servei a un preu adequat, sinó que busquen una bona experiència.
El CRM o Gestió de Relació de Clients descriu l’estratègia de negoci basada en satisfer les necessitats del client, tot i que el terme també fa referència a les eines informàtiques que donen suport a aquesta estratègia. Els experts diuen que, avui dia, és l’activitat que té més impacte en el resultat d’una companyia.
Avantatges
- Transforma les dades en informació valuosa.
- Centralitza la informació sobre els clients (visites, oportunitats, incidències,..).
- Possibilita el disseny d’una estratègia d’empresa propera a l’usuari, escalable i millorable constantment.
- Facilita la segmentació d’ofertes i la fidelització dels clients.
- Des d’un punt de vista més pràctic, respon preguntes com ara:
Quin són els clients o productes més rendibles per a l’empresa?
Quin és el client model de l’empresa i quins són els que més s’hi assemblen?
Quina és la informació que més interessa als clients?
Quins són els dubtes més recurrents?